Etza, Tea & Nikes dagbok

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2008

Veterinärbesök

Av Karin - 27 oktober 2008 22:17

Idag var Etza och jag hos veterinären. Dels var det dags med vaccinering men jag ville också kolla upp hennes ögon som rinner av och till samt ta blodprov på henne som visar om det var någoon fästingsjukdom som hon hade i somras eller inte.

Etzas har konjunktivit dvs ögoninflammation på det vänstra ögat. För det har hon fått en salva som vi ska använda i 14 dagar. Hon har också en liten bakre polkatarakt (gråstarr) på båda ögonen. Den sitter mitt i och stör henne inte så mycket sa veterinären. Han trodde inte heller att det var nån sådan som ska bli värre utan han sa att det är ungefär som om jag har lite kladd på glasögonen. Hoppas verkligen det för jag blev lite chockad av att höra detta.

Undrar om det är därför som hon ibland är lite klumpig när hon hoppar?

Sen var det dags att ta blodprov. Stackars Etza. Hon var redan ganska obekväm med situationen sedan Bosse lyst henne i ögonen och kollat tårflödet. Nu var jag tvungen att tjuvhålla henne och hon storgrät när blodprovet togs. Det kändes hemskt att behöva utsätta henne för det när man inte kunde förklara varför. För att hitta något positivt i det fick jag lov att tänka att hon måtte väl ändå vara frisk när hon protesterar så högljutt. När hon var sjuk i somras lät hon allt hända utan att säga ett knyst. För då var hon ju rejält medtagen med hög feber och allt. Vi passade i alla fall på att ta en påse provgodis och det fick hon smaka på vägen hem som plåster på såren. Man blir lätt fjollig när det gäller ens hund. :-)

 
 
Marie Olsson

Marie Olsson

28 oktober 2008 21:24

Lilla snuttan, vilken dag hon varit med om. Farbror doktorn är inte kul alltid. Vad trist med katarakten,förstår om du blev chockad. Skönt att det inte blir värre och att hon inte har besvär av det. Nu håller vi tummarna att blodprovet är bra och att rinnet i ögonen försvinner. Ha det bäst!
Kram
Marie o Ezy

http://www.ezys.se

 
Kärran

Kärran

30 oktober 2008 17:45

Man SKA vara "fjollig" när det gäller ens hund. Så det så! Jag blir förundrad varje gång man är hos veterinären, o hunden helt litar på allt (nja, nästan iaf) man gör med den. Man önskar att man kunde förklara för jycken vad som sker.
Hoppas allt blir bra m lilla Etza.

http://www.storolillnos.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 16 mars 2014 18:41


Oj, oj, oj! Det var fruktansvärt länge sedan jag uppdaterade här. Så mycket har hänt och jag vet egentligen inte vad jag ska skriva om av allt detta. Det mesta har jag ju offentliggjort på facebook så jag tror faktiskt att jag nöjer mig med att ber...

WT

Av Karin - 24 april 2013 01:53


I söndags startade jag med Tea på årets första WT. Vi är ju tämligen nya i öppenklass och det var faktiskt aningen nervöst. Men......Vilken fantastisk dag det blev. Jag började med att vara funktionär under förmiddagen. Det är alltid så lärorikt at...

Av Karin - 3 april 2013 01:32

Nu har det gått 2 månader sedan Etza och Tea slogs första gången. Några mer slagsmål eller incidenter har vi inte haft. Hundarna har inte fått chansen. Jag särar på dem och ser till att inga situationer uppstår. Vi har inrättat oss efter det och jag ...

Av Karin - 2 mars 2013 08:38

Det var vääääldigt länge sedan jag skrev i detta forum. Livet är inte alldeles på topp just nu. Det är stor turbulens i min flock. För cirka en månad sedan började Etza och Tea att slåss. De har helt plötsligt börjat hata varandra. Vi har haft 3 re...

Av Karin - 2 januari 2013 19:07


Då har då 2012 klingat ut och det är dags att göra en sammanfattning av det året. Händelserikt ja det vet jag. Nu gäller det bara att komma ihåg vad som hänt.   Januari : Jag tränade en hel del lydnad med Tea och Etza. Jag hade fortfarande nån...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards