Etza, Tea & Nikes dagbok

Direktlänk till inlägg 27 mars 2009

Spårning & Utmaning

Av Karin - 27 mars 2009 17:17

Tina & Yra på väg ut i spåret.


Idag har vi spårat igen. Nu tror ni väl att jag inte gör annat än spårar men det är ju så med mig att jag kan bli lite intensiv med det jag företar mig. I vilket fall så träffade jag Tina och Lisbeth och vi la spår åt varandra. Etza gick riktigt bra. Vallhunden i henne gjorde visserligen att hon måste kolla in att Tina och Lisbeth hängde med där bakom. Men när hon hade koll på det så for hon mest fram som ett jehu med nosen i backen. Sprang rakt över första pinnen gjorde hon men den hittade matte. Man är väl 2 om att spåra tänkte hon väl. Resten plockade hon upp och vi stannade till en stund vid varje och "hittade" den flera ggr så att hon ska fatta riktigt hur glad jag blir när hon hittar spårpinnar i skogen och att man får köttbullar då.

Sedan följde vi efter Lisbeth och Palle. Han spårade jättebra. Kul att se. Yra gick också sitt spår bra men hade lite problem där det luktade en masssa målarfärg. Det var ett ställe i skogen där de leker med paintball och just där Lisbeth hade gått spåret var det massor av färg som stank. Inte konstigt att det blir svårt då. Resten klarade hon ju galant.

Jag har blivit utmanad också:

Kopiera detta till din blogg, utmana 5 personer och berätta det för dom. Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn. Alla svar måste vara riktiga, inte hitta på ord! om personen som utmanade dig börjar på samma ord som ditt, får du inte ge samma svar som han / hon har gjort. Du får inte heller skriva samma svar 2 ggr eller skriva ditt eget namn som svar. Lycka till!!

1. Vad heter du? Svar: Karin

2. Ett ord på 4 bokstäver: Svar: Kåda

3. Flicknamn: Svar: Karolina

4. Pojknamn: Svar: Karsten

5. Yrke: Svar: Kallskänka

6. Färg: Svar:Koboltblå?

7. Klädesplagg: Svar: Keps

8. Mat: Svar: Kyckling

9. Sak i badrummet: Svar: Kam

10. Plats / stad: Svar: Katrineholm

11. En orsak att vara sen: Svar: Kabelbrott (ja i tunnelbanan, eller bilen)

12. Något man skriker: Svar: KOM

13. Film: Svar: Kenny Starfighter

14. Något man dricker: Svar: Kamomillte

15. Band: Svar: Kent

16. Djur: Svar: Katt

17. Gatunamn: Svar: Kamratstigen

18. Bil: Svar: Kadett

19: Sång: Svar: Kalinka, Kalinka,Kalinka min vän

20. Aktivitet med mer än en deltagare: Svar: Kyss

Jag utmanar:

Ingen. De flesta av mina bloggvänner har redan gjort detta.

 
 
Katarina

Katarina

30 mars 2009 10:24

Nej nu får ni väl ge er! Är det inte Tomas är det Karin, får sluta umgås med massa överambitiösa människor :)
Men OK då, kul att det går så bra för er!

http://lazyochzero.dinstudio.se

 
Kärran m jyckar 4

Kärran m jyckar 4

30 mars 2009 18:04

Tack! Tack! Alltid kul att man "piggar upp" nån iaf! ;)

http://www.storolillnos.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 16 mars 2014 18:41


Oj, oj, oj! Det var fruktansvärt länge sedan jag uppdaterade här. Så mycket har hänt och jag vet egentligen inte vad jag ska skriva om av allt detta. Det mesta har jag ju offentliggjort på facebook så jag tror faktiskt att jag nöjer mig med att ber...

WT

Av Karin - 24 april 2013 01:53


I söndags startade jag med Tea på årets första WT. Vi är ju tämligen nya i öppenklass och det var faktiskt aningen nervöst. Men......Vilken fantastisk dag det blev. Jag började med att vara funktionär under förmiddagen. Det är alltid så lärorikt at...

Av Karin - 3 april 2013 01:32

Nu har det gått 2 månader sedan Etza och Tea slogs första gången. Några mer slagsmål eller incidenter har vi inte haft. Hundarna har inte fått chansen. Jag särar på dem och ser till att inga situationer uppstår. Vi har inrättat oss efter det och jag ...

Av Karin - 2 mars 2013 08:38

Det var vääääldigt länge sedan jag skrev i detta forum. Livet är inte alldeles på topp just nu. Det är stor turbulens i min flock. För cirka en månad sedan började Etza och Tea att slåss. De har helt plötsligt börjat hata varandra. Vi har haft 3 re...

Av Karin - 2 januari 2013 19:07


Då har då 2012 klingat ut och det är dags att göra en sammanfattning av det året. Händelserikt ja det vet jag. Nu gäller det bara att komma ihåg vad som hänt.   Januari : Jag tränade en hel del lydnad med Tea och Etza. Jag hade fortfarande nån...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards