Etza, Tea & Nikes dagbok

Alla inlägg den 8 september 2009

Av Karin - 8 september 2009 10:10

Frågan ÄR berättigad. Svalare i luften och fullt av rönnbär etc. Löven börjar väl bli lite gula.

Jag tycker hösten är jättehärlig. Var ute och spårade med Katarina igår. Solen sken men det var inte så där äckligt varmt. Bara hääärligt. Cool

Hundarna gick riktigt bra och det känns just nu positivt inför tävlingen. En rolig episod var när Zero skulle gå på sitt spår. Etza var selad och klar och rätt taggad. Zero slarvade när han skulle ta spåret och gjorde ett stort slag. Larvade sig lite. Då tog jag Etza och lät henne ta spåret. Ni skulle sett vilken fart det blev på Zero. Han visste minsann var spåret låg och han skulle ha det så var det bara. När han gått förbi så gick Etza och jag av och stid kvar och tittade på när Zero tog resten av spåret. Gissa om jag hade en heltaggad hund när vi gick fram till vårat spår. Jag hängde knappt med i linan. Måste träna kondis känner jag. Appellspåret går väl an. Men sen Tungan ute.

Idag när jag öppnade datorn och skulle logga in på bloggen fick jag världens överrskning. De hade ändrat. Inte en tanke på att jag är gammal, förvirrad och glömsk. När jag skulle logga in skulle man ange både användarnamn och lösenord. Jag som har annars har haft användarnamnet förskrivet i datorn provade med hela bloggadressen. Det skulle bara vara Etza och inget annat visade det sig när jag provat byta lösen och till slut fått maila supporten. Jag hade dessutom ingen aning om vilken mailadress jag hade angett när jag skapade bloggen Skäms. Nåja. Jag fick svar föredömligt snabbt och nu funkar det igen. Om jag nu kommer ihåg hur jag ska göra nästa gångObestämd.

Som ni ser så finns det smileysfunktion nu så ni kommer säkert att bli trötta på dessa små gubbar som jag tycker är jättesöta.

Igår plockade jag och maken 7 lite lingon. Måste göra sylt men säger som Kerstin : Inte nu. Sen, sen, sen........

När vi kom hem hade jag naturligtvis ont i ryggen. Jag gjorde i ordning ett par utestolsdynor på golvet och la mig där med benen på fåtöljen en stund. Skönt!

I morse fick jag skratta när jag såg att dynorna låg kvar och att Etza hade lagt sig på dem. Smalt men hon fick plats och där ligger hon än. Men nu ska hon strax få komma ut på en runda. Det blir nog ett spår idag också och så ska vi till landet över natten. Jag måste passa på när jag är ledig. I oktober måste jag börja jobba dagtid igen. Rynkar på näsan Visserligen bara 75 % men det blir inte lika många fridagar som när man jobbar natt. Jag har ju vant mig nu vid att alltid kunna göra skaker på dagtid. Bortskämd blir man.


    Jag får plats!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards