Etza, Tea & Nikes dagbok

Direktlänk till inlägg 5 juli 2010

Stolt i värmen

Av Karin - 5 juli 2010 20:12

Sommar och sol och värme. Puh. Jag ska inte klaga. Det är skönt. Men varmt. Fast skööönt.

Än har jag inte semester. Jobbar faktiskt 4 veckor till. Men jag har konstaterat att när alla andra kommer tillbaka. Då går jag! Dessutom har jag faktiskt längre sammanhängande ledighet på schemat ibland eftersom jag jobbar 75 % och helger så då får jag ju lite minisemester mitt i. Inte så dumt faktiskt.

En av dessa längre ledigheter var på 4 dagar från midsommardagen och framåt. Jag slutade dessutom kl 14 på midsommarafton så jag åkte ut till landet för att fira med mor, far, man, son, dotter, svärson och 2 ljuvliga barnbarn. Petter dansade runt midsommarstången, sjöng små grodorna och åkte traktor och vagn. Precis som en midsommar ska vara.

     Erik har blivit 5 månader och börjar äta smakportioner av lite annat än bröstmjölk. Han verkar tycka det är gott även om han äter med hela ansiktet.


Etza och jag har ägnat oss en hel del åt träning. Vi har bl.a haft några lektioner för Carro. Det har resulterat i en mer fokuserad hund men framförallt mer fokuserad matte. Jag är mäkta stolt över dagens träningspass. Vi åkte till ÖBK och jag hade bestämt mig för att köra ett par kedjor i fritt följ med fokus och attityd i fokus. Paus. Efter det skulle jag göra konskick samt skick till ruta (halvt avstånd mellan kon och ruta). Paus. Så skulle jag ställa henne vid kon och dirigera till apport med alla 3 apporterna utlagda på kort avstånd bakom konen. Slut på träningen.

Jag brukar ju ha väldigt svårt att följa ett sådant schema. Även de gånger jag har bestämt mig. Men gissa vad jag var duktig!! Jag körde 2 förutbestämda länkar i FF med externbelöning. Paus. Konskick och skick till ruta med belöning i rutan. Direkt efter hon kommit till mig med kampleksaken och vi kampat en stund så gjorde jag om det fast från andra hållet. Denna gång fick jag en jättefin ruta med läggande som avslut och godisbelöning från mig i rutan. "Kul hon kan tänkte jag" och ville pröva igen. Då hörde jag Carros röst i bakgrunden. "Håll dig till planen" sa den. Så jag platsade Etza och gick och plockade in alla konerna.   

Så tog vi åter en paus med vatten och vila. Sen plockade jag ut en kon och la ut dirigeringsapporterna. 3 skick blev det eftersom hon först tänkte ta mittapporten men sedan slutade Karin att träna och åkte hem. Njaaa i alla fall nästan.    Vi lekte lite och sedan gjorde jag en hopp/metallapport. Bara för att förvissa mig om att den fortfarande sitter. Det gjorde den. Fast sen slutade jag. STOLT över mig själv faktiskt.

   

 
 
Catherine m/vovs

Catherine m/vovs

6 juli 2010 19:40

Tack så mkt josann nu ska vi börja med 3'ans mom.. lite skön sommarsemester först, jag är så lat just nu så jag orkar inte ens gå på sommarcupen ;D
Va fint o strukturerad ni tränar.. fiint!!

http://www.majaoxantoseventyr.dinstudio.se

 
Katarina

Katarina

8 juli 2010 02:06

Vissa av oss blir stolta när vi tränar med våra hundar, intressant att andra blir det när dom lyckas sluta träna hundarna :P Fortfarande inga planer för när lydnadsdebuten skall ske?

http://lazyzero.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Karin svarar

8 juli 2010 08:00

Näpp. Det är nog rätt långt fram i tiden är jag rädd.

 
Kärran

Kärran

8 juli 2010 20:40

Haha! Måste instämmma med Katarina här ovanför. :)

Hur som helst ska du vara stolt över att du höll din plan! Det är inte alltid så himla lätt, faktiskt. Man vill sååå gärna gör "bara en gång till".

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Hanne & Cleo

Hanne & Cleo

12 juli 2010 09:09

Det var ett bra tips "håll dig till planen". Det ska jag ta med mig. Först planera sedan hålla mig till det.

Ha en skön sommar

http://www.sigge05.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 16 mars 2014 18:41


Oj, oj, oj! Det var fruktansvärt länge sedan jag uppdaterade här. Så mycket har hänt och jag vet egentligen inte vad jag ska skriva om av allt detta. Det mesta har jag ju offentliggjort på facebook så jag tror faktiskt att jag nöjer mig med att ber...

WT

Av Karin - 24 april 2013 01:53


I söndags startade jag med Tea på årets första WT. Vi är ju tämligen nya i öppenklass och det var faktiskt aningen nervöst. Men......Vilken fantastisk dag det blev. Jag började med att vara funktionär under förmiddagen. Det är alltid så lärorikt at...

Av Karin - 3 april 2013 01:32

Nu har det gått 2 månader sedan Etza och Tea slogs första gången. Några mer slagsmål eller incidenter har vi inte haft. Hundarna har inte fått chansen. Jag särar på dem och ser till att inga situationer uppstår. Vi har inrättat oss efter det och jag ...

Av Karin - 2 mars 2013 08:38

Det var vääääldigt länge sedan jag skrev i detta forum. Livet är inte alldeles på topp just nu. Det är stor turbulens i min flock. För cirka en månad sedan började Etza och Tea att slåss. De har helt plötsligt börjat hata varandra. Vi har haft 3 re...

Av Karin - 2 januari 2013 19:07


Då har då 2012 klingat ut och det är dags att göra en sammanfattning av det året. Händelserikt ja det vet jag. Nu gäller det bara att komma ihåg vad som hänt.   Januari : Jag tränade en hel del lydnad med Tea och Etza. Jag hade fortfarande nån...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards