Etza, Tea & Nikes dagbok

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2008

Grinig morgon

Av Karin - 15 oktober 2008 02:18

Igår jobbade jag min allra första natt. (Inatt sitter jag på arbetstid och skriver detta. Skvallra inte :-) ) Det gick faktiskt bättre än jag trodde. Visserligen var det väldigt segt mitt på natten och tant Karin var nästan på väg att somna men jag lyckades hålla mig vaken.

När jag kom hem gick jag ut på en prommis med Etza. Nere på ängen vid sjön kom det en hund farande mot oss i full fart. Den rusade fram mot Etza och gjorde en attack. Som den flockledare jag är gjorde jag en motattack. Jag skrek "Ge dig iväg hundjävel" och gjorde utfall mot hunden. (Språkbruket ursäktar jag med att jag varit vaken hela natten) Hunden gjorde undanmanövrar men ville inte riktigt ge sig av. Jag fortsatte svära och göra utfall.

Då kom hunden husse äntligen fram och kunde efter ett tag koppla upp sin hund. Hussen sa inte ett ord. Däremot kom det samtidigt fram en dam med tre irländska settrar. Hon började skälla på mig för att jag svor. o)) Jag svarade att jag inte trodde att hunden förstod min svordom utan att huvudmeningen var att jaga bort den när den faktiskt attackerade min hund. Damen sa att jag gjorde rätt men att jag inte fick svära. Tänk på alla barn som kan höra dig, sa hon. Det fanns inte någon annan människa inom synhåll på den ängen, en radie på ett par hundra meter. Jag skakade på huvudet och gick iväg. Ja jag levererade nog något om idioter också på vägen. Jag har visst blivit en bitch jag med. Men tänk ändå. Inte ett ord till ursäkt utan jag fick ta emot skäll för mitt språkbruk när jag bara försökte freda min hund.

 
 
Ingen bild

Lena

15 oktober 2008 11:27

Nämen Mamma inte visste jag att du kunde svära så (eller det visste jag visst :). Det var väl morfar som hade skickat ut svordomspolisen...;)

 
Marie Olsson

Marie Olsson

15 oktober 2008 12:39

:)))Förlåt att jag skrattar Karin, jag råkar ofta ut för detta så jag blir inte förvånad. Mina hundar kopplade, men ingen ursäkt alls ändå?!!! Inte kul när det händer, men du gjorde helt rätt och du kunde svurit ännu mera och krävt en ursäkt. Bli riktigt förbaskad nästa gång. Lycka till med nattskiften! Och givetvis träningen med snygga syster Etza.
Kram
Marie och Ezy

http://www.ezys.se

 
Katarina

Katarina

20 oktober 2008 13:35

Hej!
Nu undrar jag lite..... "Jag har visst blivit en bitch jag med", vilka andra bitchar talat du om? ;-)
Och nästa gång du råkar ut för något liknande: skrik gubbjävel istället för hundjävel.
//Den andra bitchen

http://lazyochzero.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 16 mars 2014 18:41


Oj, oj, oj! Det var fruktansvärt länge sedan jag uppdaterade här. Så mycket har hänt och jag vet egentligen inte vad jag ska skriva om av allt detta. Det mesta har jag ju offentliggjort på facebook så jag tror faktiskt att jag nöjer mig med att ber...

WT

Av Karin - 24 april 2013 01:53


I söndags startade jag med Tea på årets första WT. Vi är ju tämligen nya i öppenklass och det var faktiskt aningen nervöst. Men......Vilken fantastisk dag det blev. Jag började med att vara funktionär under förmiddagen. Det är alltid så lärorikt at...

Av Karin - 3 april 2013 01:32

Nu har det gått 2 månader sedan Etza och Tea slogs första gången. Några mer slagsmål eller incidenter har vi inte haft. Hundarna har inte fått chansen. Jag särar på dem och ser till att inga situationer uppstår. Vi har inrättat oss efter det och jag ...

Av Karin - 2 mars 2013 08:38

Det var vääääldigt länge sedan jag skrev i detta forum. Livet är inte alldeles på topp just nu. Det är stor turbulens i min flock. För cirka en månad sedan började Etza och Tea att slåss. De har helt plötsligt börjat hata varandra. Vi har haft 3 re...

Av Karin - 2 januari 2013 19:07


Då har då 2012 klingat ut och det är dags att göra en sammanfattning av det året. Händelserikt ja det vet jag. Nu gäller det bara att komma ihåg vad som hänt.   Januari : Jag tränade en hel del lydnad med Tea och Etza. Jag hade fortfarande nån...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards